Memòria d'activitats

Cicle "Els Teus Clàssics"

L’Associació Musical Pau Casals i l’Associació Joan Manén tenen signat un conveni bianual en el que s’acorda la programació de concerts del Cicle “Els teus clàssics”. Catalunya disposa d’un patrimoni musical ric, que sovint és desconegut pel públic i pels intèrprets. Amb aquest projecte totes dues entitats volen donar un nou impuls a la difusió de la música de compositors catalans enriquint les seves programacions amb obres d’autors del nostre país, molts d’ells vinculats a Pau Casals i a la seva època.

Tres concerts del Cicle Els Teus Clàssics 2024 es celebren al Vendrell

29 de desembre de 2023: Verità Baroque Ensemble.

El Concert Spirituel a la Catalunya del segle XXI

La flauta i la corda, aplegades en un concert al servei de diàlegs generacionals provinents de segles contrastants: clàssics del segle XX (Jordi Cervelló) i autors rabiosament contemporanis (Marc Migó) estableixen complicitats amb la tradició més genuïna del Barroc alemany (Johann Sebastian Bach) i amb la música catalana del segle XVIII, presidida pels germans Joan Baptista i Josep Pla i Agustí, sense oblidar l’extraordinària figura del pare Antoni Soler, olotí que va morir com a monjo jerònim al monestir d’El Escorial.

28 de febrer de 2024 (dins dels Dimecres Musicals): Recital de Carol Ruiz (piano)

Preludis a l’amic absent de Ricard Lamote de Grignon, és sens dubte la seva obra pera piano més important i una de les peces més transcendents del pianisme català de la primera meitat del segle XX. Dedicats l’any 1935 al seu amic Ventura Gassol, exiliat per motius polítics després de la seva detenció per la proclama de l’Estat Català, els tres preludis parteixen d’un desafiament tècnic insòlit: escriure’ls utilitzant tan sols set notes de les dotze de l’escala cromàtica. Aquesta imposició, en lloc de limitar-ne les qualitats expressives, permet al compositor de dotar-les d’una personal atmosfera sonora. L’austeritat i la creació d’atmosferes troba analogia amb les peces que conformem els Cants íntims II de Manuel Blancafort, obres que amalgamen simplicitat i un gran refinament sonor, i que denoten una influència impressionista. De fet, el caràcter introspectiu i la brevetat formal foren el denominador comú d’una manera de sentir de molts compositors catalans d’abans de la Guerra Civil, entre els quals destaquen Mompou, Toldrà, Serra, Pau Casals i d’altres menys coneguts.

21 de setembre 2024 (inici del Mes Pau Casals. Recital d’Alba Ventura (piano):

Aquest recital porta per títol Per a Alícia de Larrocha. Durant el 2023 s’ha celebrat el centenari del seu naixement, una de les pianistes més importants del segle XX. El seu llegat és enorme, no només com a intèrpret sinó també com a professor6a que va transmetre la tradició de l’escola d’Enric Granados. Una de les seves alumnes destacades és Alba Ventura que ens ofereix aquest homenatge a Alícia de Larrocha.

Dimecres Musicals

D’ençà del 2022 el darrer dimecres de cada mes de gener a juny, ambdós inclosos, té lloc al Vendrell, el “Dimecres Musical” en l’àmbit de l’Associació. S’ofereix al públic en general un petit recital o una conferència o un col·loqui, sempre per fer viure la música.

ACTIVITAT

LLOC I HORA

31.01.2024

Òpera La Traviata de Giuseppe Verdi