ELS “DIMECRES MUSICALS”

L’any 2022 s’ha inaugurat aquesta nova activitat de l’Associació Musical Pau Casals, unes sessions de música i diàlegs de gener a juny, el darrer dimecres de cada mes.

Enguany han estat aquestes:

• Gener: Inauguració de la 1a. Edició dels Dimecres Musicals amb un concert de presentació del CD “Mar Plana” amb obres de Juli Garreta i Joan Manén a càrrec de Romain Garioud, violoncel i Daniel Blanch, piano.
  • Febrer: Recital d’alumnes de l’EMMPAC
  • Març: Conferència d’ Albert Solé
  • Abril: Suport a l’entitat “Amics de l’Orgue” amb divulgació i presència en el seu aniversari, precisament el dia corresponent al “Dimecres Musical” del mes.
  • Maig: Acte d’Homenatge a Gabriel Ferrater amb col·laboració amb Òmnium
  • Juny: Cloenda d’aquesta primera sèrie de “Dimecres Musicals” tot commemorant el Centenari de l’Obra Cançoner Popular amb el conjunt Diode.

COL·LABORACIÓ AMB ENTITATS I INSTITUCIONS

• Glosa institucional de l’11 de setembre en l’acte organitzat a la Plaça Bach de Sant Salvador per part del nostre president, responent a la invitació de l’Ajuntament, amb motiu de celebrar, el proper any 2023, els dos cinquantenaris: el de la mort de Pau Casals i el de la creació de l’Associació Musical Pau Casals
  • Col·laboració, com en els darrers anys, en el Festival Internacional de Música Pau Casals, com a patrocinadors.
  • Col·laboració en la “Diada castellera Pau Casals” de Nens del Vendrell el dia 6 de maig
  • Presència en la Diada Pau Casals a Barcelona organitzada per la Fundació Pau Casals
  • Suport econòmic a les entitats Fem Pinya, Banc dels Aliments, Open Arms i Marató TV3

CONVENI PER AL CICLE “ELS TEUS CLÀSSICS”

Es va signar el conveni de participació com a co-organitzadors d’aquest cicle que, anualment es celebra a Catalunya.

CAMPANYES DE SENSIBILITZACIÓ

Totes les activitats realitzades ho han estat amb voluntariat, sense cost, tret de la compra de vinils com es veurà.

• Vinils a establiments, com a continuació de la campanya iniciada el 2020 i que s’han repartit a botigues del centre del Vendrell. D’aquí estant, l’Associació agraeix a les persones que ho han fet possible.
  • Presència a les xarxes, especial augment en els articles “Tal dia com avui…”
  • Curs “Aprendre a escoltar la música” durant el mes de maig, a càrrec d’Albert Solé

AJUT A ESTUDIS MUSICALS

L’ajut a estudis de violoncel ha estat per a l’alumne de l’EMMPAC, Nil Vinyes.

MES PAU CASALS (octubre)

Concerts a l’Auditori del Tívoli:

Concert inaugural, el dia d’obertura del Mes Pau Casals el 21 de setembre, Dia Internacional de la Pau amb el Trio Aqua.

Concert de cloenda: Concert de la Coral Sant Jordi en els seu 75è aniversari

Conferències del Mes Pau Casals:

“Els teus clàssics” (Daniel Blanch, músic) en ocasió de l’entrada de l’Associació al Cicle.

“Recursos didàctics del Museu Pau Casals”, amb Núria Ballester, directora del Museu.

Projeccions:

Documental comentat sobre Pau Casals a la ONU a càrrec de Jordi Pardo, director general de la Fundació Pau Casals.

Homenatge en la commemoració de la mort del Mestre el dia 22 d’octubre

Es va realitzar l’ofrena floral, com és habitual, al cementiri, amb la participació de les entitats vendrellenques.

També va tenir lloc, conjuntament amb l’Ajuntament del Vendrell, de dedicació del carrer del Nord a Prada de Conflent, vila de l’exili del Mestre. Hi va assistir el batlle de Prada i també el gerent de la Universitat Catalana d’Estiu.

ANIVERSARI DEL NAIXEMENTDE PAU CASALS (29 de desembre)

Interpretació de “Messiah”, un concert amb fragments de l’Oratori El Messies amb Solistes, l’Orquestra de Cambra de Terrassa 48 i la Coral Cantiga, tots dirigits per Montserrat Meneses. Aquest concert va tenir el suport de la Diputació de Tarragona.

A 31 de desembre hi havia inscrites 238 persones, de les quals:

• 125 individuals
  • 106 familiars

COL·LABORACIÓ AMB ENTITATS I INSTITUCIONS DEL VENDRELL

Cal destacar les sinergies creades amb altres entitats com ara el Cor Orfeó Parroquial, la Colla Nens del Vendrell, la Fundació Pau Casals i l’Escola Municipal de Música especialment amb l’ajut a estudis musicals.

L’Associació ha participat en la Diada Pau Casals el mes de juny a Barcelona i en els Diàlegs amb Música que la Fundació Pau Casals organitza al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.

Es va signar oficialment, el set de juliol, un conveni de col·laboració permanent amb la Fundació Pau Casals.

S’ha participat activament en els dos actes institucionals corresponents a la Diada Nacional de Catalunya: el 9 de setembre al lliurament de les Medalles d’Or de la Generalitat i el dia 11 a l’ofrena floral, tots dos actes celebrats a la plaça Bach de Sant Salvador.

Diverses persones sòcies van assistir al concert del cor Zòngora amb l’Orfeó Català al Palau de la Música.

MES PAU CASALS (octubre)

El Mes Pau Casals va adquirir relleu especial en commemorar, el dia 24 d’octubre, el 50è aniversari de l’estrena de l’Himne de les Nacions Unides i del famós discurs del Mestre. La nostra entitat va ser present al Concert commemoratiu celebrat al Palau de la Música Catalana de Barcelona.

Els actes organitzats per l’Associació durant el Mes Pau Casals al Vendrell, van ser:

• Obertura del Mes Pau Casals amb acte conjuntament amb Òmnium i l’Escola Municipal de Música Pau Casals el Dia Internacional de la Pau amb una vetllada de música i poesia, tot homenatjant Felícia Fuster en el seu centenari i Garcia Lorca, commemorant el 85è aniversari del seu assassinat.
  • Taula rodona sobre “El coneixement de Pau Casals a les escoles” amb les docents: Soledad Cuenca, Anna Ibarz i Núria García.
  • Conferència “Pau Casals a Amèrica amb Jordi Pardo, Director General de la Fundació Pau Casals.
  • Conferència “Vil·la Casals, rehabilitació i interpretació històrica d’un edifici noucentista de referència” a càrrec del Dr. Arquitecte Julià Esteban.
  • Connexió amb el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona «Diàlegs amb música» organitzat per la Fundació Pau Casals comentada per Albert Solé.
  • Ofrena floral, amb la participació de les entitats i la col·laboració de l’Ajuntament.
  • Recital de cloenda a l’Auditori del Tívoli amb intervenció de Roger Morelló, violoncel.

PATROCINI DEL FESTIVAL DE MÚSICA

S’ha assignat, com en els darrers anys, la quantitat d’EUR 300,00 al patrocini del Festival Internacional de Música Pau Casals.

ANIVERSARI DEL NAIXEMENT DE PAU CASALS (29 de desembre)

El concert que s’havia preparat per aquesta diada a càrrec del Cor-Orfeó Parroquial del Vendrell es va haver de suspendre a causa de les mesures de prevenció del Covid.

ALTRES RECITALS

Any Joan Manén (abril)

Recital de violí i piano el 26 d’abril amb Daniel Blanch, piano i Kalina Macuta, violí, en col·laboració amb l’Associació Joan Manén formant part de l’any dedicat a aquest músic.

Centenari d’Agustí Cohí Grau (juny)

L’Associació Musical Pau Casals va organitzar, juntament amb l´EMMPAC, que és beneficiària d’una beca anual atorgada per Agustí Cohí Grau, un recital amb alumnes de l’Escola de Música, que va ser precedida d’una conferència a càrrec de Joan Cohí, fill del mestre Cohí Grau.

AJUT A ESTUDIS DE VIOLONCEL

Com és habitual, es va atorgat l’ajut de 300,00 EUROS a l’alumna de l’Escola Municipal de Música Pau Casals, Antònia Lluch.

SENSIBILITZACIÓ

Campanya vinils i xarxes

Es va continuar la campanya de col·locació de vinils als establiments de comerç del Vendrell, destacant i la molt bona col·laboració per part dels comerciants.

Per segon any consecutiu es va fer la publicació a Facebook del “Tal dia com avui” en la data d’un esdeveniment relacionat amb Casals o amb el seu entorn, aconseguint un èxit creixent.

Respecte del nombre de socis-es dels últims anys, es destaca l’augment sostingut de noves inscripcions en els darrers 5 anys, fins arribar a la xifra de 223 a 31 de desembre, dels quals

• 132 individuals
  • 84 familiars
  • 2 protectors

2020

Les activitats de l’entitat es van voler centrar en els esdeveniments del 2020, en primer lloc, la Capitalitat de la Cultura Catalana per part del Vendrell, també el 250è aniversari del naixement de Beethoven, el centenari de l’Orquestra Pau Casals i de la Biblioteca del Vendrell i també el 70è aniversari dels Festivals Pablo Casals de Prada de Conflent. Totes les activitats de l’Associació van estar condicionades per la pandèmia COVID.

ASSEMBLEA GENERAL I NOVA JUNTA11

El sis de març es va celebrar l’Assemblea General Ordinària on, a més de l’aprovació de la gestió i dels comptes anuals del 2019 es va procedir a l’elecció de la nova Junta Directiva. Va ser proclamada la única candidatura presentada formada per:

President: Joan Miró Soler

Vicepresidenta: Magda Gual Lleó

Secretari: Josep Maria Rovirosa Jané

Tresorer: Josep Maria Porta Turdiu

Vocal: Tomas Bohinc

Vocal: Ramon Calsada Guimerà

Vocal: Ignasi Carbonell Ruiz

Vocal: Anton Català Galofré

Vocal: Soledad Cuenca García

Vocal: Joan Josep Gisbert Torrents

CONCERT D’INAUGURACIÓ DE MANDAT

El mateix dia de l’Assemblea va tenir lloc un concert amb obres de Garreta i Manén a càrrec de Romain Garioud, violoncel i Daniel Blanch, piano

DEFUNCIÓ

El dia 28 de juliol ens va deixar qui va ser President de l’Associació Musical Pau Casals entre el 2001 i el 2005, JOSEP POCA I GAYA. Al cel sia.

COMMEMORACIÓ DEL CONCERT DE PAU CASALS A LA PLAÇA NOVA EL 1927

Representants de l’Associació Musical Pau Casals van ser presents en aquest concert commemoratiu a càrrec de La Franz Schubert Simfonia Orquestra celebrat amb mesures segons protocol COVID, que va interpretar la Simfonia n.3 de Ludwig v. Beethoven.

Ofrena floral

Es va realitzar de manera restringida. En un moment del dia, les entitats, espaiadament, van enviar els seus representants a fer la seva ofrena floral a la tomba del Mestre.

Actes del Mes

Es van organitzar de manera prèviament enregistrada i retransmesos per Televisió El Vendrell i van ser:

• Programa TEMPS LLIURE de Televisió El Vendrell, amb entrevista al President de l’Associació Musical Pau Casals i la Directora del Museu Pau Casals
  • Acte inaugural des de la Biblioteca Pública Terra Baixa, amb motiu del seu centenari
  • Conferència de Gaspar Alcocer sobre Beethoven, amb motiu dels 250 anys del seu naixement de la Casa Cultural Andalucía García Lorca del Vendrell estant
  • Conferència de Jordi Pardo, Director General de la Fundació Pau Casals sobre l’Orquestra Pau Casals, amb motiu del seu centenari des del Museu Pau Casals a Sant Salvador
  • Conferència de Maria Costa sobre els Festivals Pablo Casals de Prada de Conflent, amb motiu del seu 70è aniversari des del Monestir de Sant Miquel de Cuixà (Conflent)
  • Taula Rodona sobre l’estat de la cultura al Vendrell, amb motiu de la Capitalitat de la Cultura Catalana 2020 amb intervenció d’Albert Solé (música), Neus Oliveras (literatura) i Kevin Prados (cultura popular – els castells)

ACTES DEL MES PAU CASALS 2020

Programa TEMPS LLIURE de Televisió El Vendrell, amb entrevista al President de l’Associació Musical Pau Casals i a la Directora del Museu Pau Casals

Conferència de Gaspar Alcocer sobre Beethoven, amb motiu dels 250 anys del seu naixement des de la Casa Cultural Andalucía García Lorca del Vendrell

Conferència de Jordi Pardo sobre l’Orquestra Pau Casals, amb motiu del seu centenari des del Museu Pau Casals a Sant Salvador

Taula Rodona sobre l’estat de la cultura al Vendrell, amb motiu de la Capitalitat de la Cultura Catalana 2020 i la intervenció d’Albert Solé (música), Neus Oliveras (literatura) i Kevin Prados (cultura popular – els castells)

AJUT A ESTUDIS

L’ajut dotat amb 300 EUROS va ser atorgat a l’alumna de l’EMMPAC Elena Jurado Jiménez

144è ANIVERSARI DEL NAIXEMENT DE PAU CASALS (29 DE DESEMBRE)

Va tenir lloc a l’Auditori del Tívoli amb intervenció del Cor Zòngora sota la direcció de Montserrat Meneses.

A 31 de desembre hi havia registrades 221 persones, de les quals:

• 136 individuals
  • 78 familiars
  • 2 protectores

CURS “APRENEM A GAUDIR DE LA MÚSICA”

Albert Solé, ex president de l’Associació, va ser l’encarregat de conduir, el mes de maig, un curs de quatre sessions, tres a l’EMMPAC i la darrera a Vil·la Casals amb visita al Museu.

COL·LABORACIONS AMB ENTITATS

Amb l’EMMPAC

S’han realitzat diverses col·laboracions entre l’Associació Musical Pau Casals i les formacions de l’Escola Municipal de Música Pau Casals: Cor Zòngora, Cor de Veus Blanques, professors i professores, alumnes d’orgue, cant, etc.

Amb Òmnium

La col·laboració amb Òmnium Cultural del Baix Penedès es va materialitzar amb tres actes culturals organitzats conjuntament:

• el 22 de març, amb una lectura de poemes i un concert en motiu del Dia Internacional de la Poesia
  • el 21 de setembre, amb una lectura de poemes i un concert en motiu del Dia Internacional de la Pau, Amb ´l’EMMPAC i Òmnium a L’Arboç
  • el dia 4 d’octubre, va tenir lloc una conferència del Pare Abat de Montserrat i un concert a càrrec de l’Orquestra de l’Escola Municipal de Música Pau Casals a l’Arboç.

Amb la CCCA García Lorca

La col·laboració entre l’Associació i la Casa Cultural Andalucía García Lorca del Vendrell, va donar com a fruit l’espectacle LEYENDA, un acte festiu de música i dansa. Va mostrar l’alt nivell interpretatiu dels components del grup de ball Embrujo Andaluz, com també del Duo Aranjuez. Els components del grup van poder demostrar les seves habilitats en peces tan conegudes com La Boda de Luís Alonso del mestre Jerónimo Giménez i el Quintet en Re M de Luigi Boccherini.

Amb l’Arxiu Comarcal del Baix Penedès

Donatiu per a l’edició del llibre dedicat al músic vendrellenc Benvingut Socias. El 25 d’octubre, dins del Mes Pau Casals, va tenir lloc, a l’Auditori del Tívoli, la presentació del llibre Benvingut Socias Mercadé (1877-1952), un músic vendrellenc per descobrir. Estudi del seu llegat a l’Arxiu Comarcal del Baix Penedès, obra de Nativitat Castejón Domènech.

CAMPANYA DE VINILS ALS APARADORS

Es va realitzar amb un acord de col·laboració amb l’entitat COMERÇ DEL VENDRELL (CIT). Quaranta comerços es van adherir a la campanya consistent en posar una frase signada per Pau Casals sobre un vinil en els seus aparadors.

Ofrena floral a Pau Casals

L’ofrena floral que organitza, cada any el 22 d’octubre, l’Associació Musical Pau Casals es va haver de celebrar a la Sala de Plens de l’Ajuntament degut a les inclemències del temps.

Participació escolar

Totes les escoles del Vendrell van participar, durant el Mes Pau Casals, en l’activitat que impulsen l’Associació Musical Pau Casals, la Fundació Pau Casals, i la Regidoria d’Ensenyament de l’Ajuntament del Vendrell a través del Pla Educatiu d’Entorn. Les audicions van a càrrec de l’Orquestra Camerata XXI. L’Associació ha subvencionat aquesta activitat per segon any consecutiu

Concert del Clara Schumann Trio

El concert central del Mes Pau Casals 2019, el dia 22 d’octubre, va anar a càrrec de les integrants del Clara Schumann Trio: Wu Yun, Pilar Guarné i Anna Mora. Les obres interpretades van ser de Fanny Mendelssohn, Clara Schumann i de la vendrellenca i membre de l’Associació, Carlota Baldrís. El concert es va acompanyar amb unes originals projeccions de Pau Casanovas.

Conferències

• El professor Jaume Figueras ens va parlar de les sardanes de Pau Casals i la seva relació amb altres compositor de sardanes.
  • El professor i ex-diputat Joan Descals va parlar dels paral·lelismes entre Kandinski i Pau Casals.
  • El compositor i crític musical Josep Pascual va parlar de facetes desconegudes de Pau Casals.
  • El pare Josep M. Soler, Abat de Montserrat i president de la Fundació Pau Casals, va parlar de Pau Casals i la seva relació amb els abats de Montserrat, particularment amb Aureli M. Escarré.

CONCERTS FORA DEL VENDRELL

A l’Auditori de Barcelona

El dia 1 de febrer del 2019, una cinquantena de membres de l’Associació van anar a l’Auditori de Barcelona al concert-homenatge de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya al músic vilanoví Eduard Toldrà. Organitzava l’acte l’Associació Musical Eduard Toldrà de Vilanova

A l’Homenatge a Pau Casals al Palau de la Música

Per tercer any consecutiu, l’Associació va organitzar un autobús per anar al Palau de la Música a l’Homenatge de l’Ajuntament de Barcelona i de la Fundació Pau Casals al Mestre el dia 19 de juny. En aquesta ocasió vàrem poder gaudir del Quartet Casals i del violoncel·lista alemany Alban Gerhard.

Al Teatre Tarragona

El dissabte 23 de novembre un grup d’associats va anar al concert de l’Orquestra Simfònica Càmera Musicae al Teatre Tarragona. Hi va participar, també, el violoncel·lista Gautier Capuçon, i el Cor de Noies de l’Orfeó Català. El programa oferia les Variacions Rococó de Txaikovski i Els Planetes de Holst.

AJUT ALS ESTUDIS MUSICALS

L’Ajut Econòmic al estudis musicals atorgat per l’Associació Musical Pau Casals 2019 va ser per a Irene Díaz, alumna, fins el curs passat, de l’EMMPAC, i que avui, cursa els estudis musicals al Conservatori del Liceu.

CONCURS DE DISSENY D’UNA NOVA IMATGE PER AL LOGOTIP DE L’ENTITAT

El mes de març, l’Associació Musical Pau Casals va convocar un concurs per tal d’obtenir un nou logotip que reflectís una imatge més actual. Quinze dissenyadors es van presentar al concurs. El guanyador va ser el Sr. Boris Volodkevych.

CONCERT COMMEMORATIU DEL 143è ANIVERSARI DEL NAIXEMENT DE PAU CASALS

El programa d’enguany va incloure la recuperació i adaptació de l’obra Los Pastorcillos en Belén, de Carles Casals, i el Gloria de Vivaldi en la seva adaptació per a cor femení. Van actuar el Cor Joves Veus i el Cor Zòngora. L’orquestra va estar formada per 20 professors de les escoles de música i conservatoris del Penedès i el Garraf. Les solistes van ser Natàlia Casasús i Assumpta Cumí, ambdues membres del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana i professores de cant

A 31 de desembre de 2019 hi havia registrades 222 persones, de les quals.

• 144 individuals
  • 72 familiars
  • 4 entitats

INTRODUCCIÓ

L’any 2018 ha estat el de la consolidació de les reformes fetes per la junta per tal de millorar la gestió interna i també la comunicació a les persones associades

MES PAU CASALS (OCTUBRE)

Presentacions i conferències

• Música i poesia com acte inaugural, tot coincidint amb el Dia Internacional de la Pau celebrat als locals de la Casa Cultural Andalucía Garcia Lorca. El professor Jaume Figueres relacionà les figures de Casals i García Lorca en una brillant exposició. L’acte comptà amb un recital de poemes del mestre andalús i un petit concert amb la participació de Yasmin el Fahri (violí), Anna Mañé (violoncel) i Xavier Gracia (guitarra).
  • Projecció del documental “Joan Manén. Variacions sense tema”, conferència – col·loqui a càrrec de Daniel Blanch, president de l’Associació Joan Manén de Barcelona, amb la participació d’alguns dels productors i protagonistes del documental.
  • Conferència “el Cant dels ocells” a càrrec de Jaume Ayats, director del Museu de la Música de Barcelona.
  • Presentació de “Pau Casals i Saint-Exupéry”, paraula, música i imatges per la pau, a càrrec de: Carlota Baldrís, Enric Batlle, Anna Urpí, Linus Urpí i Iñaki Arregui amb la col·laboració de l’Associació el Petit Príncep de Catalunya.

Concerts

• Joves talents, a càrrec de Jan Calabuig (violí) i Miquel Carr (piano).
  • Concert commemoratiu en el 45è aniversari de la mort de Pau Casals, a càrrec de la Camerata ‘Eduard Toldrà’
  • Suport de l’entitat al concert d’orgue, a càrrec dels alumnes dels conservatoris professionals de Tarragona, Terrassa i de l’EMMPAC.
  • Música als museus, a càrrec dels alumnes de l’EMMPAC al Museu Deu.
  • Concert a càrrec de la coral anglesa Rock up and sing (100 cantaires)
  • Concert de cloenda del mes pau casals, a càrrec de la Yehudi Menuhin Orchestra

142è ANIVERSARI DEL NAIXEMENT DE PAU CASALS

El 29 de desembre es va celebrar un concert de l’Orquestra de Cambra Clàssica amb un programa festiu i amb pinzellades de música popular del Cap d’Any.

AJUT A ESTUDIS
L’entitat ve continuar adjudicant l’ajut de 300 euros a estudis musicals.

CONCERTS FORA DEL VENDRELL

Durant el 2018 s’han organitzat sortides a concerts fora del Vendrell. Es va arribar a un acord per l’assistència de les persones sòcies a mitja temporada dels concerts que l’orquestra Càmera Musicae donava al Palau de la Música de Barcelona.

Com l’any anterior es va assistir als actes de la Diada Pau Casals a Barcelona, que organitza la Fundació Pau Casals, entre ells, el concert al Palau de la Música, i també el reconeixement al Mestre a l’avinguda que porta el seu nom, on els Nens del Vendrell van oferir un pilar d’homenatge.

En ocasió del Jocs del Mediterrani celebrats a Tarragona, una representació de la nostra entitat va poder gaudir del concert celebrat a la catedral metropolitana.

L’Onze de Setembre, vam ser presents a l’acte commemoratiu de la diada organitzat per l’ajuntament, amb la presència d’altres entitats, aquest cop a la plaça nova del Vendrell.

ESTABLIMENT DE CRITERIS GENERALS SOBRE ELS RECURSOS FINANCERS DE L’ENTITAT

Les quotes: Per regla general, els ingressos obtinguts de les quotes de les persones sòcies s’apliquen a:

a) Finançar les despeses generals d’estructura de la nostra organització

b) A un ajut de 300 € que atorguem a un alumne de violoncel

c) A col·laborar en el Festival de Música Pau casals, també amb 300 €

d) A la ONG Open Arms de suport als refugiats, 60 €.

Les subvencions

Les subvencions es sol·liciten i s’apliquen a la realització del “Mes Pau Casals”, al concert commemoratiu del naixement del mestre i, si és possible, a projectes diversos. Col·laborem, quan és possible, amb la Fundació Pau casals en portar a visitar el museu de Sant Salvador, a estudiants de batxillerat.

Pel que fa al nombre de socis i sòcies ha passat a 207, de les quals:

• 141 individuals,
  • 60 familiars
  • 4 entitats

INTRODUCCIÓ

L’any anterior començàvem aquesta Memòria d’Activitats explicant l’objectiu, entre d’altres, de la dinamització de l’Associació, dins dels marc dels Estatuts, la posada al dia de la gestió, frenar la caiguda del nombre de socis, i potenciar noves activitats, tot millorant els sistemes de comunicació. Avui podem dir que s’ha aconseguit, doncs hem millorat la nostra gestió interna. El nombre de persones sòcies ha frenat la seva davallada i fins i tot ha augmentat.

El sistema de comunicació entre persones associades ha millorat sensiblement amb el correu electrònic i l’establiment d’un Grup de WhatsApp per donar reforçament als avisos sobre activitats. Ha estat el primer any de funcionament del nou web de l’Associació. (www.associaciopaucasalselvendrell.cat).

Acte inaugural:

Música i poesia coincidint amb el Dia Internacional de la Pau, el 21 de setembre.

Lliurament de l’ajut de l’Associació Musical Pau Casals per a estudis de violoncel

Lectura de poemes a càrrec de Joan Gibert. Poetessa convidada: Nati Soler Alcaide. Amb la participació del duo de violoncels: Anna Mañé i Elena Jurado

Conferències:

• “Pau i Victòria”

Relació artística que varen establir Victoria de los Ángeles i Pau Casals. Conferència-concert a càrrec d’Helena Mora, presidenta de la Fundació Victoria de los Ángeles, Mireia Tarragó, soprano, i Marina Pelfort, piano.

• “El doble concert de l’ Orquestra Pau Casals al Vendrell, l’any 1927”

Conferència a càrrec d’Àngels Santacana, historiadora i coordinadora de museus del Vendrell, i els professors: Esther Buendia, Anna Urpí, Eva Sedó i Francesc Serra. Amb la participació de l’Orquestra de l’EMMPAC sota la direcció de Raúl Lacilla Crespo

• “Robert Gerhard i Pau Casals”

Conferència a càrrec d’Ignasi Riera, historiador i exdiputat

• “Vivències i anècdotes de Benvingut Socias”

Conferència a càrrec de Maria Ramon.

Concerts:

• Aportació de l’Escola Músics: Concert dels seus alumnes

Concert organitzat per Amics de l’Orgue amb peces de Benvingut Socias, a càrrec de Jordi Joan Pascual, piano, amb comentaris de David Puertas.

• “Cosint cançons”

Concert a càrrec del Cor de Veus Blanques de l’EMMPAC. Montserrat Meneses, direcció; Rosa Bertran, piano; Clara del Ruste, direcció escènica

• “Pau Casals, l’amic dels ocells” dins “L’hora del conte” (per a nens i nenes a partir de 5 anys).

Acte a càrrec de Mar Morelló

• “Música als museus”

Audicions als museus del Vendrell a càrrec dels alumnes de l’EMMPAC

• Orgue

Audicions d’orgue. Església parroquial del Vendrell, a càrrec d’alumnes d’orgue del Conservatori Professional de la Diputació de Tarragona i de l’Escola de Música Pau Casals del Vendrell. Professors: Jordi Vergés i Jonatan Carbó

• Trobada de violoncels

Organitzada per l’ Escola Municipal de Música Pau Casals.

• Commemoració del 44è aniversari de la mort de Pau Casals

Concert a càrrec de la Camerata Eduard Toldrà (octet de corda) dins del marc de concerts organitzats per l’Ajuntament.

Altres actes del Mes Pau Casals:

• Concurs de colles sardanistes “Mes Pau Casals- La Fira” Organitzat per Dansaires del Penedès
  • Cloenda del mes: Les sardanes de Pau Casals
  • Concert de la Cobla de Cambra de Catalunya i Jordi Camell, piano, organitzat dins del programa habitual de l’ Auditori Pau Casals

Ofrena floral

El 22 d’octubre al Cementiri del Vendrell, ofrenes de les entitats i pilar d’homenatge dels Nens del Vendrell

COMMEMORACIÓ DEL 141è ANIVERSARI DEL NAIXEMENT DE PAU CASALS

El 29 de desembre vam celebrar un Concert d’Homenatge a Pau Casals amb la intervenció del conjunt instrumental Vespres d’Arnadí.

ASSISTÈNCIA A CONCERTS FORA DEL VENDRELL

Durant el 2017 s’han organitzat dues sortides a concerts fora del Vendrell, una a l’Auditori de Sant Cugat, el març i l’altra al Palau de la Música el juny en el marc de la Diada Pau Casals a Barcelona, que organitza la Fundació Pau Casals i, com l’any anterior, una representació de l’AMPC va assistir, als altres actes organitzats per la ciutat de Barcelona entre ells el de l’Avinguda Pau Casals on els Nens del Vendrell van oferir un pilar d’homenatge.

COL·LABORACIÓ AMB ENTITATS I INSTITUCIONS

Com és tradicional, l’Onze de Setembre, vam ser presents a l’homenatge als catalans representats pel nostre il·lustre convilatà Pau Casals, organitzat per l’Ajuntament i amb la presència d’altres entitats del Vendrell.

L’endarreriment en el cobrament de les administracions públiques ha fet endarrerir al seu torn, i com l’any anterior, la col·laboració amb la Fundació Pau Casals en portar a visitar el Museu de Sant Salvador, a estudiants de batxillerat. Malgrat això hem organitzat i conduït les visites dels instituts del Vendrell.

Abans d’acabar el 2017 es va arribar a un acord amb la Orquestra Càmera Musicae per tal d’adquirir abonaments amb un preu especial per als nostres socis i sòcies, a la segona meitat del seu cicle de concerts al Palau de la Música. S’inicià al febrer del 2018.

CRITERI ESTABLERT PER A LES QUOTES DE SOCIS I SÒCIES

Aquest criteri va ser aprovat l’any anterior i, fins a nou avís, no es modifica

Quota individual: 30,00 euros

Quota familiar: 50,00 euros, inclou 2 persones

Quota d’entitat: 60,00 euros

Quota de protector/a: 100,00 euros

Els ingressos per quotes s’apliquen en bona part, a finançar l’estructura de la nostra organització. També a col·laboracions com ara el patrocini del Festival Internacional de Música Pau Casals.

AJUT A ESTUDIS

Es va lliurar a un alumne de l’EMMPAC, l’ajut de 300 euros per a estudis musicals, tal com s’havia establert.

SOLIDARITAT

Finalment, cal dir que l’any 2017 es va prendre l’acord d’afiliar la nostra entitat a l’ONG Open Arms de suport als refugiats, amb vigència a partir del 2018.

A l’inici de l’exercici 2017 eren 164 les persones sòcies i, en acabar-lo, 199, de les quals: 56 dins dels carnets familiars. També 1 entitat i 2 protectores.

INTRODUCCIÓ

Entre els objectius de la nova Junta (2015) figurava la dinamització de l’Associació, dins dels marc dels Estatuts, la posada al dia de la gestió, frenar la caiguda del nombre de socis, potenciar noves activitats i millorar la comunicació a tots nivells: premsa, xarxes socials, pàgina web. Es va proposar de mantenir les reunions segons les necessitats, amb una periodicitat de com a màxim, dos mesos.

L’any començà, amb la reunió de la Junta del mes de gener amb una trobada entre membres de les dues juntes, la sortint i la entrant, en el decurs de la qual s’obsequià amb un record a l’anterior presidenta, Eva M. Serramià.

La Junta, en el primer trimestre acordà com a primeres mesures:

a) Ser patrocinador, en la mesura de les possibilitats de l’entitat, del Festival Internacional de Música Pau Casals i

b) Confeccionar a curt termini un lloc web de l’Associació.

Aquest 2016, 140è aniversari del naixement del Mestre, i també “Any Granados”, la Setmana dedicada a Pau Casals, es converteix, per d’ara endavant, en el Mes Pau Casals, durant tot l’octubre. Les entitats musicals s’hi van adherir, incloent els seus concerts programats per l’octubre dins del programa del Mes Pau Casals.

Conferències

S’inaugurà el Mes Pau Casals el 29 de setembre amb una conferència de qui va ser esposa del Mestre Marta Casals, sobre “Pau Casals, records i vivències”

El 5 d’octubre, a l’EMMPAC, es va obrir l’exposició “Enric Granados i Pau Casals” presentada per la directora del Museu Pau Casals, Núria Ballester i a continuació tingué lloc la conferència amb el mateix títol a càrrec de Mònica Pagès, periodista.

Una tercera conferència va tenir lloc el dia 17, “Pau Casals i el Monestir de Montserrat” a càrrec del P. Josep M. Soler, Abat de Montserrat.

Concerts

El dia 8 el Cor Zòngora va oferir “Cançons i danses de Frederic Mompou”.

El dia 18, a l’església, i amb la col·laboració d’Amics de l’Orgue, es celebrà un concert d’orgue amb alumnes de diverses escoles de música i amb Jonathan Carbó, organista.

L’ escola Músics col·laborà als actes del Mes, el dia 21 i també el 28 oferint concerts del Ensemble de guitarra i d’un conjunt instrumental, respectivament.

El 22 d’octubre, aniversari de la mort de Casals, Pablo Pérez, guanyador de la Beca Pau Casals 2014 va oferir a l’Auditori del Tívoli, un concert de violoncel.

Diumenge 23 va tenir lloc a l’Auditori Pau Casals de Sant Salvador, dins del cicle de l’Ajuntament del Vendrell, un concert familiar, “Granados i l’espurna de la felicitat” amb Emili Brugalla (piano) i Clara del Ruste (actriu).

Els dia 26 van ser protagonistes els alumnes de l’EMMPAC amb la seva “Música als Museus”.

L’acte de cloenda del Mes Pau Casals va ser un concert d’homenatge a Enric Granados el diumenge 30 a l’Auditori Pau Casals amb Jordi Camell (piano) i Ofèlia Sala (soprano) dins del cicle habitual que l’Ajuntament organitza l’Auditori.

Altres actes del Mes Pau Casals

El diumenge 16 es celebrà el “Concurs de Colles Sardanistes Mes Pau Casals” organitzat pels Dansaires del Penedès, en el seu 70è aniversari

140è ANIVERSARI DEL NAIXEMENT DE PAU CASALS

El dijous 29 de desembre es va celebrar un Concert d’Homenatge a Pau Casals amb la intervenció de Lluís Claret, solista i director a front de l’Orquestra Càmera Musicae amb la col·laboració de Grupcello.cat, que dirigeix Anna Mora.

COL·LABORACIÓ AMB ENTITATS

Es va signar al maig, del Conveni de Patrocini amb l’Ajuntament i una aportació de 300,00 euros a l’organització del Festival.

Una representació de l’AMPC va assistir, el mes de juny, a la Diada Pau Casals a Barcelona, que organitza la Fundació Pau Casals.

Com és tradicional, l’Onze de Setembre, vam ser presents a l’homenatge a Pau Casals organitzat per l’Ajuntament i amb la concurrència de gairebé totes les entitats del Vendrell.

WEB DE L’ASSOCIACIÓ I COMUNICACIÓ AMB PERSONES SÒCIES

Es va encarregar al dissenyador Àlex Miró amb la finalitat que, a més de servir de carta de presentació i punt d’informació, fos un recull de la història de l’Associació, tot fent d’aquesta manera, un petit homenatge als vendrellencs que la van fundar i van aconseguir el que avui és una realitat: l’Auditori de Sant Salvador, la Plaça Bach, l’Escola de Música i el Festival Internacional de Música Pau Casals. El web es posà en marxa durant el mes de desembre i el seu autor, en consideració a la nostra Associació, va fer cessió de l’import de la confecció, 3.000,00 euros a l’entitat.

També es va posar en marxa una via de comunicació amb les persones associades d’una manera més eficient. Per aquest motiu s’ha començat una actualització dels fitxers incloent les adreces de correu electrònic.

GESTIÓ DE L’ENTITAT

Objectiu increment ingressos

Cal aconseguir l’augment en nombre de persones, la qual cosa es fa difícil en uns moments en que el compromís de contribuir de manera fixa de l’associacionisme va de baixa a tot arreu. L’objectiu primer ha de ser el fer entendre els objectius de l’entitat: difondre la figura de Casals i els seus valors i la música en general, tasca no gens fàcil sense un incentiu complementari com eren, en anys anteriors, certs avantatges en el preu de les entrades als concerts de l’Auditori Pau Casals, ara es veuen equiparades a les dels posseïdors del carnet de Biblioteques, majors de 65 anys, etc.

Comptabilitat

Enguany hem organitzat la comptabilitat de manera que ens permeti retre comptes d’una manera més eficient a les persones sòcies, a les entitats subvencionadores i al públic en general, tot complint amb el deure moral de transparència, això és: fent públiques les nostres xifres i actuacions al web.

Noves quotes

Atesa la situació i, a proposta de la Junta s’ha aprovat una modificació de les quotes establint la quota familiar, la d’entitat i la de protector/a, d’aquesta manera:

Quota individual: 30,00 euros, com fins ara

Quota familiar: 50,00 euros, inclou 2 persones

Quota d’entitat: 60,00 euros

Quota de protector/a: 100,00 euros

Nombre de socis-es

A 31 de desembre de 2016, hi havia inscrites 164 persones sòcies.