MAIG 20, diumenge

Lloc: Teatre Àngel Guimerà, El Vendrell a les 18:00

El Cor Orfeó Parroquialdel Vendrell farà un concert que porta per títol: Un viatge de pel·lícula.

JUNY 12, dimarts

Lloc: Palau de la Música Catalana, Barcelona a les 20:30

Un any més, l’Associació Musical Pau Casals organitza una sortida al Palau de la Música per assistir al concert homenatge a Pau Casals que la Fundació Pau Casals i l’Ajuntament de Barcelona organitzen.

Aquesta vegada, el concert anirà a càrrec de la jove violoncel·lista argentina Sol Gabetta, nascuda l’any 1981 i que va guanyar el seu primer concurs als deu anys d’edat. Ara  actua com a solista amb les principals orquestres del món. Ha rebut nombrosos guardons i toca un dels pocs i valuosíssims violoncels de G.B Guadagnini, datat del 1759. D’ençà del 2005, és professora a la prestigiosa Musikakademie de Basilea. L’acompanyarà Bertrand Chamayou al piano. El programa serà el següent:

1. Schumann: 5 Peces d’estil popular, op. 102
    B. Britten: Sonata en Do major, op. 65
    F. Chopin: Sonata en Sol menor op. 65

Desplaçament des del Vendrell:

El bus sortirà a les 18:00 de l’estació d’autobusos del Vendrell. El concert comença a les 20:30; per tant, disposarem d’una estona per fer un tomb o poder menjar una mica. El bus de tornada sortirà a les 22:00.

El preu de l’entrada serà de 15 euros per als socis i de 25 per als no socis, viatge des del Vendrell inclòs. Les persones sòcies que tenen carnet familiar gaudiran de dues entrades a preu reduït.

Per participar  només caldrà que feu un ingrés al compte de l’Associació:  ES65 2100 0095 4002 0070 3545, tot indicant  el nom del qui fa l’ingrés i el concepte “Concert 12 de juny”. Després cal enviar un correu electrònic en que constin els noms dels participants, amb el resguard de pagament.  Rebreu un correu que us indicarà que ja esteu inscrits.  El termini d’inscripció finalitzarà el dijous 24 de maig.

Qui ho prefereixi, podrà també fer el pagament en efectiu fins el dimecres, 23 de maig, de 5 a 6 de la tarda, a la Casa Nadiua de Pau Casals del Vendrell, igual que hem fet en sortides anteriors.

JUNY 14, dijous

Lloc: Jardins del Turó Parc, Barcelona, a les 20:00

Recordem que mes de juny de 1934, la ciutat de Barcelona va atorgar a Pau Casals la distinció de Fill Adoptiu, li va concedir la Medalla de la Ciutat  i va posar el seu nom a l’avinguda situada al peu del Turó Parc.

La ciutat volia agrair així l’enorme tasca musical, cultural i cívica que Pau Casals havia dut a terme des de 1919, moment en el qual deixà de viure a Nova York i s’instal·là a Barcelona. Un any més, l’Associació Musical Pau Casals del Vendrell s’afegeix a aquest homenatge, per posar així en relleu el valor que ha tingut, tot al llarg de més d’un segle i plenament vigent avui, la seva obra.

Una notícia important és que la Diada Pau Casals 2018 comença a escampar-se pel món. Enguany a Montevideo també la celebraran.

Aquesta segona jornada d’homenatge anirà a càrrec de l’Orquestra Montsalvatge i de l’Orquestra Simfònica Amadeus del projecte Vozes, dirigits per Josep Pons, director de l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu. Hi participaran també els Nens del Vendrell.

Guardó Internacional Pau Casals 2018

En la pàgina web de la Fundació Pau Casals trobareu informació sobre el Guardó Internacional Pau Casals 2018 que té lloc cada dos anys. Un cop més, la prova final de selecció serà al Vendrell el mes de novembre i oberta al públic.L’objectiu del guardó  és ajudar a joves violoncel·listes a ampliar els estudis de l’instrument mitjançant la formació amb professionals destacats.

Concerts organitzats per l’Ajuntament del Vendrell

Accediu directament al web de l’Auditori Pau Casals on podreu veure la programació cultural del Vendrell per a l’estiu 2017: www.auditoripaucasals.cat

ENLLAÇOS D’INTERÈS. ENTITATS VENDRELLENQUES

Fundació Pau Casals www.paucasals.org