CURS “APRENEM A GAUDIR DE LA MÚSICA”

Albert Solé, ex president de l’Associació, va ser l’encarregat de conduir, el mes de maig, un curs de quatre sessions, tres a l’EMMPAC i la darrera a Vil·la Casals amb visita al Museu.

COL·LABORACIONS AMB ENTITATS

Amb l’EMMPAC

S’han realitzat diverses col·laboracions entre l’Associació Musical Pau Casals i les formacions de l’Escola Municipal de Música Pau Casals: Cor Zòngora, Cor de Veus Blanques, professors i professores, alumnes d’orgue, cant, etc.

Amb Òmnium

La col·laboració amb Òmnium Cultural del Baix Penedès es va materialitzar amb tres actes culturals organitzats conjuntament:

• el 22 de març, amb una lectura de poemes i un concert en motiu del Dia Internacional de la Poesia
  • el 21 de setembre, amb una lectura de poemes i un concert en motiu del Dia Internacional de la Pau, Amb ´l’EMMPAC i Òmnium a L’Arboç
  • el dia 4 d’octubre, va tenir lloc una conferència del Pare Abat de Montserrat i un concert a càrrec de l’Orquestra de l’Escola Municipal de Música Pau Casals a l’Arboç.

Amb la CCCA García Lorca

La col·laboració entre l’Associació i la Casa Cultural Andalucía García Lorca del Vendrell, va donar com a fruit l’espectacle LEYENDA, un acte festiu de música i dansa. Va mostrar l’alt nivell interpretatiu dels components del grup de ball Embrujo Andaluz, com també del Duo Aranjuez. Els components del grup van poder demostrar les seves habilitats en peces tan conegudes com La Boda de Luís Alonso del mestre Jerónimo Giménez i el Quintet en Re M de Luigi Boccherini.

Amb l’Arxiu Comarcal del Baix Penedès

Donatiu per a l’edició del llibre dedicat al músic vendrellenc Benvingut Socias. El 25 d’octubre, dins del Mes Pau Casals, va tenir lloc, a l’Auditori del Tívoli, la presentació del llibre Benvingut Socias Mercadé (1877-1952), un músic vendrellenc per descobrir. Estudi del seu llegat a l’Arxiu Comarcal del Baix Penedès, obra de Nativitat Castejón Domènech.

CAMPANYA DE VINILS ALS APARADORS

Es va realitzar amb un acord de col·laboració amb l’entitat COMERÇ DEL VENDRELL (CIT). Quaranta comerços es van adherir a la campanya consistent en posar una frase signada per Pau Casals sobre un vinil en els seus aparadors.

Ofrena floral a Pau Casals

L’ofrena floral que organitza, cada any el 22 d’octubre, l’Associació Musical Pau Casals es va haver de celebrar a la Sala de Plens de l’Ajuntament degut a les inclemències del temps.

Participació escolar

Totes les escoles del Vendrell van participar, durant el Mes Pau Casals, en l’activitat que impulsen l’Associació Musical Pau Casals, la Fundació Pau Casals, i la Regidoria d’Ensenyament de l’Ajuntament del Vendrell a través del Pla Educatiu d’Entorn. Les audicions van a càrrec de l’Orquestra Camerata XXI. L’Associació ha subvencionat aquesta activitat per segon any consecutiu

Concert del Clara Schumann Trio

El concert central del Mes Pau Casals 2019, el dia 22 d’octubre, va anar a càrrec de les integrants del Clara Schumann Trio: Wu Yun, Pilar Guarné i Anna Mora. Les obres interpretades van ser de Fanny Mendelssohn, Clara Schumann i de la vendrellenca i membre de l’Associació, Carlota Baldrís. El concert es va acompanyar amb unes originals projeccions de Pau Casanovas.

Conferències

• El professor Jaume Figueras ens va parlar de les sardanes de Pau Casals i la seva relació amb altres compositor de sardanes.
  • El professor i ex-diputat Joan Descals va parlar dels paral·lelismes entre Kandinski i Pau Casals.
  • El compositor i crític musical Josep Pascual va parlar de facetes desconegudes de Pau Casals.
  • El pare Josep M. Soler, Abat de Montserrat i president de la Fundació Pau Casals, va parlar de Pau Casals i la seva relació amb els abats de Montserrat, particularment amb Aureli M. Escarré.

CONCERTS FORA DEL VENDRELL

A l’Auditori de Barcelona

El dia 1 de febrer del 2019, una cinquantena de membres de l’Associació van anar a l’Auditori de Barcelona al concert-homenatge de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya al músic vilanoví Eduard Toldrà. Organitzava l’acte l’Associació Musical Eduard Toldrà de Vilanova

A l’Homenatge a Pau Casals al Palau de la Música

Per tercer any consecutiu, l’Associació va organitzar un autobús per anar al Palau de la Música a l’Homenatge de l’Ajuntament de Barcelona i de la Fundació Pau Casals al Mestre el dia 19 de juny. En aquesta ocasió vàrem poder gaudir del Quartet Casals i del violoncel·lista alemany Alban Gerhard.

Al Teatre Tarragona

El dissabte 23 de novembre un grup d’associats va anar al concert de l’Orquestra Simfònica Càmera Musicae al Teatre Tarragona. Hi va participar, també, el violoncel·lista Gautier Capuçon, i el Cor de Noies de l’Orfeó Català. El programa oferia les Variacions Rococó de Txaikovski i Els Planetes de Holst.

AJUT ALS ESTUDIS MUSICALS

L’Ajut Econòmic al estudis musicals atorgat per l’Associació Musical Pau Casals 2019 va ser per a Irene Díaz, alumna, fins el curs passat, de l’EMMPAC, i que avui, cursa els estudis musicals al Conservatori del Liceu.

CONCURS DE DISSENY D’UNA NOVA IMATGE PER AL LOGOTIP DE L’ENTITAT

El mes de març, l’Associació Musical Pau Casals va convocar un concurs per tal d’obtenir un nou logotip que reflectís una imatge més actual. Quinze dissenyadors es van presentar al concurs. El guanyador va ser el Sr. Boris Volodkevych.

CONCERT COMMEMORATIU DEL 143è ANIVERSARI DEL NAIXEMENT DE PAU CASALS

El programa d’enguany va incloure la recuperació i adaptació de l’obra Los Pastorcillos en Belén, de Carles Casals, i el Gloria de Vivaldi en la seva adaptació per a cor femení. Van actuar el Cor Joves Veus i el Cor Zòngora. L’orquestra va estar formada per 20 professors de les escoles de música i conservatoris del Penedès i el Garraf. Les solistes van ser Natàlia Casasús i Assumpta Cumí, ambdues membres del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana i professores de cant

A 31 de desembre de 2019 hi havia registrades 222 persones, de les quals.

• 144 individuals
  • 72 familiars