L’Associació Musical Pau Casals agrupa persones i entitats majoritàriament del Vendrell, vila nadiua del Mestre. Es va constituir l’any 1973 amb la finalitat d’honorar la figura de Casals, tot donant a conèixer el seu llegat musical i humanístic i els valors que ell va defensar. També té com a objectiu promoure la música en general, com un dels vehicles d’expressió més universals.

L’Associació consta d’unes 250 persones inscrites; també hi ha adherides entitats vendrellenques i de la comarca, les quals donen suport i participen en les activitats com a membres de ple dret. Existeixen certs avantatges per a les persones sòcies respecte del públic en general, com ara descomptes en el preu de concerts, informació d’activitats musicals…