Les activitats de l’entitat es van voler centrar en els esdeveniments del 2020, en primer lloc, la Capitalitat de la Cultura Catalana per part del Vendrell, també el 250è aniversari del naixement de Beethoven, el centenari de l’Orquestra Pau Casals i de la Biblioteca del Vendrell i també el 70è aniversari dels Festivals Pablo Casals de Prada de Conflent. Totes les activitats de l’Associació van estar condicionades per la pandèmia COVID.

ASSEMBLEA GENERAL I NOVA JUNTA11

El sis de març es va celebrar l’Assemblea General Ordinària on, a més de l’aprovació de la gestió i dels comptes anuals del 2019 es va procedir a l’elecció de la nova Junta Directiva. Va ser proclamada la única candidatura presentada formada per:

President: Joan Miró Soler

Vicepresidenta: Magda Gual Lleó

Secretari: Josep Maria Rovirosa Jané

Tresorer: Josep Maria Porta Turdiu

Vocal: Tomas Bohinc

Vocal: Ramon Calsada Guimerà

Vocal: Ignasi Carbonell Ruiz

Vocal: Anton Català Galofré

Vocal: Soledad Cuenca García

Vocal: Joan Josep Gisbert Torrents

CONCERT D’INAUGURACIÓ DE MANDAT

El mateix dia de l’Assemblea va tenir lloc un concert amb obres de Garreta i Manén a càrrec de Romain Garioud, violoncel i Daniel Blanch, piano

DEFUNCIÓ

El dia 28 de juliol ens va deixar qui va ser President de l’Associació Musical Pau Casals entre el 2001 i el 2005, JOSEP POCA I GAYA. Al cel sia.

COMMEMORACIÓ DEL CONCERT DE PAU CASALS A LA PLAÇA NOVA EL 1927

Representants de l’Associació Musical Pau Casals van ser presents en aquest concert commemoratiu a càrrec de La Franz Schubert Simfonia Orquestra celebrat amb mesures segons protocol COVID, que va interpretar la Simfonia n.3 de Ludwig v. Beethoven.

Ofrena floral

Es va realitzar de manera restringida. En un moment del dia, les entitats, espaiadament, van enviar els seus representants a fer la seva ofrena floral a la tomba del Mestre.

Actes del Mes

Es van organitzar de manera prèviament enregistrada i retransmesos per Televisió El Vendrell i van ser:

• Programa TEMPS LLIURE de Televisió El Vendrell, amb entrevista al President de l’Associació Musical Pau Casals i la Directora del Museu Pau Casals
  • Acte inaugural des de la Biblioteca Pública Terra Baixa, amb motiu del seu centenari
  • Conferència de Gaspar Alcocer sobre Beethoven, amb motiu dels 250 anys del seu naixement de la Casa Cultural Andalucía García Lorca del Vendrell estant
  • Conferència de Jordi Pardo, Director General de la Fundació Pau Casals sobre l’Orquestra Pau Casals, amb motiu del seu centenari des del Museu Pau Casals a Sant Salvador
  • Conferència de Maria Costa sobre els Festivals Pablo Casals de Prada de Conflent, amb motiu del seu 70è aniversari des del Monestir de Sant Miquel de Cuixà (Conflent)
  • Taula Rodona sobre l’estat de la cultura al Vendrell, amb motiu de la Capitalitat de la Cultura Catalana 2020 amb intervenció d’Albert Solé (música), Neus Oliveras (literatura) i Kevin Prados (cultura popular – els castells)

ACTES DEL MES PAU CASALS 2020

Programa TEMPS LLIURE de Televisió El Vendrell, amb entrevista al President de l’Associació Musical Pau Casals i a la Directora del Museu Pau Casals

Conferència de Gaspar Alcocer sobre Beethoven, amb motiu dels 250 anys del seu naixement des de la Casa Cultural Andalucía García Lorca del Vendrell

Conferència de Jordi Pardo sobre l’Orquestra Pau Casals, amb motiu del seu centenari des del Museu Pau Casals a Sant Salvador

Taula Rodona sobre l’estat de la cultura al Vendrell, amb motiu de la Capitalitat de la Cultura Catalana 2020 i la intervenció d’Albert Solé (música), Neus Oliveras (literatura) i Kevin Prados (cultura popular – els castells)

AJUT A ESTUDIS

L’ajut dotat amb 300 EUROS va ser atorgat a l’alumna de l’EMMPAC Elena Jurado Jiménez

144è ANIVERSARI DEL NAIXEMENT DE PAU CASALS (29 DE DESEMBRE)

Va tenir lloc a l’Auditori del Tívoli amb intervenció del Cor Zòngora sota la direcció de Montserrat Meneses.

A 31 de desembre hi havia registrades 221 persones, de les quals:

• 136 individuals
  • 78 familiars