INTRODUCCIÓ

L’any anterior començàvem aquesta Memòria d’Activitats explicant l’objectiu, entre d’altres, de la dinamització de l’Associació, dins dels marc dels Estatuts, la posada al dia de la gestió, frenar la caiguda del nombre de socis, i potenciar noves activitats, tot millorant els sistemes de comunicació. Avui podem dir que s’ha aconseguit, doncs hem millorat la nostra gestió interna. El nombre de persones sòcies ha frenat la seva davallada i fins i tot ha augmentat.

El sistema de comunicació entre persones associades ha millorat sensiblement amb el correu electrònic i l’establiment d’un Grup de WhatsApp per donar reforçament als avisos sobre activitats. Ha estat el primer any de funcionament del nou web de l’Associació. (www.associaciopaucasalselvendrell.cat).

MES PAU CASALS

Acte inaugural:

Música i poesia coincidint amb el Dia Internacional de la Pau, el 21 de setembre.

Lliurament de l’ajut de l’Associació Musical Pau Casals per a estudis de violoncel

Lectura de poemes a càrrec de Joan Gibert. Poetessa convidada: Nati Soler Alcaide. Amb la participació del duo de violoncels: Anna Mañé i Elena Jurado

Conferències:

• “Pau i Victòria”

Relació artística que varen establir Victoria de los Ángeles i Pau Casals. Conferència-concert a càrrec d’Helena Mora, presidenta de la Fundació Victoria de los Ángeles, Mireia Tarragó, soprano, i Marina Pelfort, piano.

• “El doble concert de l’ Orquestra Pau Casals al Vendrell, l’any 1927”

Conferència a càrrec d’Àngels Santacana, historiadora i coordinadora de museus del Vendrell, i els professors: Esther Buendia, Anna Urpí, Eva Sedó i Francesc Serra. Amb la participació de l’Orquestra de l’EMMPAC sota la direcció de Raúl Lacilla Crespo

• “Robert Gerhard i Pau Casals”

Conferència a càrrec d’Ignasi Riera, historiador i exdiputat

• “Vivències i anècdotes de Benvingut Socias”

Conferència a càrrec de Maria Ramon.

Concerts:

• Aportació de l’Escola Músics: Concert dels seus alumnes

Concert organitzat per Amics de l’Orgue amb peces de Benvingut Socias, a càrrec de Jordi Joan Pascual, piano, amb comentaris de David Puertas.

• “Cosint cançons”

Concert a càrrec del Cor de Veus Blanques de l’EMMPAC. Montserrat Meneses, direcció; Rosa Bertran, piano; Clara del Ruste, direcció escènica

• “Pau Casals, l’amic dels ocells” dins “L’hora del conte” (per a nens i nenes a partir de 5 anys).

Acte a càrrec de Mar Morelló

• “Música als museus”

Audicions als museus del Vendrell a càrrec dels alumnes de l’EMMPAC

• Orgue

Audicions d’orgue. Església parroquial del Vendrell, a càrrec d’alumnes d’orgue del Conservatori Professional de la Diputació de Tarragona i de l’Escola de Música Pau Casals del Vendrell. Professors: Jordi Vergés i Jonatan Carbó

• Trobada de violoncels

Organitzada per l’ Escola Municipal de Música Pau Casals.

• Commemoració del 44è aniversari de la mort de Pau Casals

Concert a càrrec de la Camerata Eduard Toldrà (octet de corda) dins del marc de concerts organitzats per l’Ajuntament.

Altres actes del Mes Pau Casals:

• Concurs de colles sardanistes “Mes Pau Casals- La Fira” Organitzat per Dansaires del Penedès
  • Cloenda del mes: Les sardanes de Pau Casals
  • Concert de la Cobla de Cambra de Catalunya i Jordi Camell, piano, organitzat dins del programa habitual de l’ Auditori Pau Casals

Ofrena floral

El 22 d’octubre al Cementiri del Vendrell, ofrenes de les entitats i pilar d’homenatge dels Nens del Vendrell

COMMEMORACIÓ DEL 141è ANIVERSARI DEL NAIXEMENT DE PAU CASALS

El 29 de desembre vam celebrar un Concert d’Homenatge a Pau Casals amb la intervenció del conjunt instrumental Vespres d’Arnadí.

ASSISTÈNCIA A CONCERTS FORA DEL VENDRELL

Durant el 2017 s’han organitzat dues sortides a concerts fora del Vendrell, una a l’Auditori de Sant Cugat, el març i l’altra al Palau de la Música el juny en el marc de la Diada Pau Casals a Barcelona, que organitza la Fundació Pau Casals i, com l’any anterior, una representació de l’AMPC va assistir, als altres actes organitzats per la ciutat de Barcelona entre ells el de l’Avinguda Pau Casals on els Nens del Vendrell van oferir un pilar d’homenatge.

COL·LABORACIÓ AMB ENTITATS I INSTITUCIONS

Com és tradicional, l’Onze de Setembre, vam ser presents a l’homenatge als catalans representats pel nostre il·lustre convilatà Pau Casals, organitzat per l’Ajuntament i amb la presència d’altres entitats del Vendrell.

L’endarreriment en el cobrament de les administracions públiques ha fet endarrerir al seu torn, i com l’any anterior, la col·laboració amb la Fundació Pau Casals en portar a visitar el Museu de Sant Salvador, a estudiants de batxillerat. Malgrat això hem organitzat i conduït les visites dels instituts del Vendrell.

Abans d’acabar el 2017 es va arribar a un acord amb la Orquestra Càmera Musicae per tal d’adquirir abonaments amb un preu especial per als nostres socis i sòcies, a la segona meitat del seu cicle de concerts al Palau de la Música. S’inicià al febrer del 2018.

CRITERI ESTABLERT PER A LES QUOTES DE SOCIS I SÒCIES

Aquest criteri va ser aprovat l’any anterior i, fins a nou avís, no es modifica

Quota individual: 30,00 euros

Quota familiar: 50,00 euros, inclou 2 persones

Quota d’entitat: 60,00 euros

Quota de protector/a: 100,00 euros

Els ingressos per quotes s’apliquen en bona part, a finançar l’estructura de la nostra organització. També a col·laboracions com ara el patrocini del Festival Internacional de Música Pau Casals.

AJUT A ESTUDIS

Es va lliurar a un alumne de l’EMMPAC, l’ajut de 300 euros per a estudis musicals, tal com s’havia establert.

SOLIDARITAT

Finalment, cal dir que l’any 2017 es va prendre l’acord d’afiliar la nostra entitat a l’ONG Open Arms de suport als refugiats, amb vigència a partir del 2018.

PERSONES SÒCIES

A l’inici de l’exercici 2017 eren 164 les persones sòcies i, en acabar-lo, 199, de les quals: 56 dins dels carnets familiars. També 1 entitat i 2 protectores.