L’Associació Musical Pau Casals agrupa persones i entitats majoritàriament del Vendrell, vila nadiua del Mestre. Es va constituir l’any 1973 amb la finalitat d’honorar la figura de Casals, tot donant a conèixer la seva obra i els valors que ell va defensar i, tanmateix, promocionar la música en general, com un dels vehicles d’expressió més universals.

L’ Associació consta, a 31.12.2015 de 190 persones inscrites; també hi ha adherides entitats vendrellenques i de la comarca, les quals donen suport, participen en les activitats com a membres de ple dret, i gaudeixen de certs avantatges, com ara descomptes en el preu de concerts, informació d’activitats musicals… Col·laborem amb d’altres organitzacions vilatanes dedicades a la música i a la cultura en general,  especialment amb la Fundació Pau Casals, l’Escola Municipal de Música, l’Associació Amics de l’Orgue, l’escola Músics, el Cor-Orfeó Parroquial… Participem d’ençà el començament de l’Entitat, amb un cert nombre de  membres, en l’òrgan de gestió del Patronat Municipal Auditori Pau Casals.