L’Auditori, situat davant mateix del Museu Pau Casals a Sant Salvador va ser possible gràcies a una idea inicial de l’Associació, proposada a la Fundació Pau Casals, la qual era la propietària dels terrenys que figuraven en el llegat del Mestre en constituir-se aquella l’any 1972. Així doncs, la Fundació Pau Casals va desplegar aquella idea confiant en els coneixements tècnics de l’arquitecte Jordi Bonet, que va dissenyar la sala de concerts, complementada amb la plaça dedicada a Johann Sebastian Bach, que és presidida per l’escultura de l’Apol·lo, déu de la música i la poesia, de Josep Mª Subirachs, autor també d’un monòlit a tocar de la tomba de Casals al cementiri del Vendrell. La Fundació també havia possibilitat els recursos materials de l’Obra Social de la Caixa d’Estalvis de Catalunya. Una vegada construït l’Auditori, la Fundació Pau Casals va fer-ne donació a l’Ajuntament del Vendrell. Va ser inaugurat el 6 de juny de 1981 amb un concert de Mieczyslaw Horzowski, pianista, amic i col·laborador de Pau Casals.

L’Associació Musical Pau Casals va gestionar totes les activitats de sala de concerts del 1981 al 1991, destacant la creació del Festival Internacional de Música Pau Casals que, de llavors ençà, es celebra cada estiu en aquest indret.